linked in

שלח פרופיל עכשיו >

ההרשמה נקלטה

בהצלחה!

הגורו של גוגל

12/11/2017 17:30:00
הגורו של גוגל

טיפים לעבודה מאושרת על פי הכהן הגדול של גוגל


הוא היה עובד מספר 107 של גוגל אי אז בשנת 2000 ותרם לפיתוח מנוע החיפוש ששינה את העולם; הוא מהנדס תוכנה שהפך למנהיג רוחני, ובמשך שנים העביר סדנאות לאלפים מעובדי גוגל; לטענתו, הוא גילה את המפתח לאושר בעבודה (ולא, זה לא מסתכם בלעבוד בגוגל:)). הכירו את צ'אד מנג-טאן.

רוצים למצוא את האושר בעבודה חדשה? שלחו קורות חיים וקבלו הצעות מעניינות >

או שלחו פרופיל לינקדאין ואנחנו כבר נעשה עבורכם את העבודה.

"במשך שנים הייתי אדם אומלל מאוד", מעיד על עצמו בראיונות צ'אד מנג-טאן, "עד שהבנתי שאושר זה בעצם מצב תודעה, וכדי להיות מאושר, אני צריך להתאמץ". מנג החל להעביר בגוגל סדנאות של מיינדפולנס (mindfulness), במטרה לסייע לעובדי גוגל למצוא שלווה פנימית. הסדנאות זכו להצלחה מסחררת, ובמשך השנים מנג זכה למעמד מיוחד בחברה של מעין רועה רוחני. לפני כשנתיים הוא עזב את גוגל, בין השאר כדי להמשיך ולהפיץ את הבשורה. את ההרצאה שלו בטד הוא מקדיש לקשר בין חמלה לאושר ובספרו Joy on Demand שראה אור ב-2016, הוא מתאר את התהליך שעשה בדרך אל האושר, ומראה איך אפשר באמצעות תרגילי תודעה לשנות את האופן שבו אנו חווים את עצמנו ואת העולם. אספנו עבורכם שלושה טיפים מאירי לב.

שימו לב לגילויי השמחה הקטנים

זה נשמע פשוט, אבל אנחנו לרוב עמוסים מאוד ואורח החיים שלנו כה אינטנסיבי, שאנחנו שוכחים להתעכב ולשים לב לרגעי השמחה הקטנים שממלאים את היומיום שלנו. התוצאה היא שרגעי האושר שלנו כמעט לא מורגשים ביחס לחוויה מתמשכת של לחץ ומתח. מנג מתכוון לרגעי שמחה מאוד קטנים. למשל, הוא נותן כדוגמה: "אני קצת צמא, אז אני שותה קצת מים. וכשאני שותה - אני חווה תחושת אושר קטנה." דוגמאות אחרות הן מעבר מחדר בלי מזגן לחדר ממוזג ביום קיץ חם, או קבלת הודעה מחבר שלא שמענו ממנו זמן מה. אלה בדרך כלל אירועי שמחה קטנים ובלתי מובחנים. אמנם משך חוויה כזאת הוא מספר שניות לכל היותר, אבל אם מתעכבים על חוויות אלה ומזהים אותן - יש לכך אפקט מצטבר. התרגיל של מנג כולל שלושה אלמנטים: טריגר, שגרה ופרס. הטריגר זה הרגע המשמח, השגרה היא לשים לב לרגעים כאלה, והפרס הוא חווית האושר המצטברת. במילים אחרות, תנו לתודעה שלכם להתקרב לרגעי האושר שאתם חווים ולפתח אינטימיות אתם. ככל שיהיה למוח שלכם קל יותר לזהות אושר, כך הוא יסלול עבורכם ביתר קלות את הדרך לאושר.  

אימון בחמלה - מי היה מאמין שחמלה זה אחד הטריגרים הגדולים לאושר?

את ההרצאה שלו בטד פותח מנג בשאלה, "איך נראה האדם המאושר ביותר בעולם?" ויש לו גם תשובה של תמונה ושם: האיש המאושר ביותר בעולם הוא מתיאו ריקרד. הוא ממשיך לספר איך התגלה שמדד האושר של מתיאו ריקרד הוא הרבה מעבר לממוצע  (מודדים "אושר" באמצעות מדידה של הפעילות היחסית של האונה השמאלית של המוח ב-FMRI, לעומת האונה הימנית), ושבזמן שנערכה מדידת האושר של מתיאו ריקארד - הוא עשה מדיטציה על חמלה. אם כן, סקירות המוח של מתיאו הראו שחמלה זה דבר שיוצר אושר. ההכרה שחמלה היא לא בהכרח מטלה או מחויבות מוסרית אלא דבר שעושה כיף, זאת הכרה מדהימה שעבור מנג, שינתה לחלוטין את המשחק.

לכן הוא ממליץ על אימון לחמלה ולרגשות חיוביים כלפי האחר. הנה תרגיל פשוט: פעם ביום להרים את הראש מהעבודה ולאחל אושר והצלחה לשני האנשים הראשונים שאתם רואים. זה זה ייקח פחות מעשר שניות ואחרי מספר פעמים - ייווצר הרגל של חמלה, שבסופו של דבר יסב לכם אושר.

קחו נשימה עמוקה - כל פעם שאתם נאלצים לחכות ודברים לא מתקדמים כפי שאתם רוצים

אנשים בעלי שלווה פנימית הם אנשים שמחים יותר ולרוב גם מצליחים יותר. הם לא נותנים לכל דבר קטן שמשתבש להסיט אותם מהדרך, והם לא מאבדים את  שיווי המשקל בקלות. זה חשוב במיוחד בהתנהלות מול אנשים קפריזים, דיוות ובני אדם באופן כללי. על מנת ליצור הרגל מחשבתי שיוביל לשלווה פנימית, ממליץ מנג לקחת נשימה עמוקה כל פעם שמשהו משתבש, ואתם נאלצים לחכות. במהרה, תגלו שפיתחתם הרגל של לנשום עמוק בסיטואציות של המתנה, ושההרגל הזה מסייע לכם לשמר שלווה פנימית ורוגע.

 




חזרה לבלוג >      חיפוש משרות >